Pagina's

maandag 27 september 2021

verHUISkaartje


Deze keer een heel simpel, maar alleszeggend kaartje. Het is een verhuiskaartje in de vorm van een huisje. Je kunt hem plat versturen in een envelop. Ik heb dit kaartje gebruikt om onze familie en vrienden te laten weten dat we verhuisd zijn, maar je kunt het ook gebruiken om iemand te feliciteren met een nieuwe woning. Hieronder laat ik zien hoe je dit kaartje maakt. 

Je hebt hiervoor nodig: 
1 A4 vel craft karton, craft envelop, stempel en zwarte stempelinkt, liniaal, potlood en mes of schaar

Stap 1: Neem onderstaande tekening over op een vel craft karton.


Stap 2: Teken het vakje van 2,5 cm x 2 cm in het midden (zie onderstaande foto).


Stap 3: Snij de ononderbroken lijnen en ril en vouw de stippellijnen. Alle lange vouwlijnen zijn dalvouwen.


Stap 4: Draai het geheel om en vouw het kleine vakje naar buiten (zie onderstaande foto). Dit is de schoorsteen.



Stap 5: Snij de lijn van 5 cm in van streepje tot streepje. Snij er nog een keer heel kort langs, zodat er een heel smal gleufje ontstaat.


Stap 6: Teken een 'bouwtekening' op de binnenkant van 1 van de dakdelen (dat zijn de 2 buitenste delen), zodat degene die het kaartje ontvangt weet hoe hij/zij het in elkaar moet zetten.


Stap 7: Vouw nu het huisje in elkaar door het strookje aan de ene kant in het gleufje aan de andere kant te steken. Zet de schoorsteen rechtop en je hebt een huisje



Omdat ik er een verhuiskaartje van gemaakt heb, heb ik onze namen en ons nieuwe adres op de computer ontworpen en geprint op craft karton. Ik heb beide teksten een millimeter kleiner gesneden dan de zijkanten van het huisje, dus 5,9 cm x 7,9 cm. Daarna heb ik ze op de zijkanten van het huisje geplakt.



Tot slot heb ik er een bijpassende envelop bij gemaakt. Dat wil zeggen, ik heb craft enveloppen gekocht en daar een stempel van een sleutelgat op gestempeld en zo ziet het geheel er dan uit:


Ik vond het een heel leuk projectje om te doen. Ik hoop dat jullie dat ook vinden.

Creatieve groetjes van 


Voor dit verHUISkaartje heb ik de volgende materialen van Craft Sensations gebruikt:



 

6 opmerkingen: