Pagina's

maandag 1 april 2019

Sketch april, for you!


Hoi hoi! 

Het is maandag 1 april en dat betekent een nieuwe sketchchallenge op ons blog! Ik heb de kans aangegrepen om van de uitwerking van deze nieuwe sketch een blogpost te maken. Craft Sensations heeft veel stempels met bloemen en vlinders, en die komen zo mooi uit in deze sketch dat ik er een blogpost aan wijdt ;-). Hoop dat jullie mijn kaart mooi vinden. 


Zoals je ziet heb ik gekozen voor een naar boven openende kaart. Goed te zien is dat ik de sketch vrij nauwgezet gevolgd hebt. De kaartbasis is van kraft cardstock. 


Soms vind ik werken met een sketch een hele uitdaging, want a: het is niet mijn eigen ontwerp is en b: dan heb ik dus geen idee heb met welke producten ik wil werken ;-). Vaak ga ik uit van een 'thema', bijvoorbeeld: verjaardag, ik denk aan je, verhuizen etc. Of ik pak een stempelset die ik perse wil gebruiken, bijvoorbeeld omdat ie nieuw is of omdat ik er nog niet veel mee gedaan heb. Maar bij een sketch moet ik mijn denkproces wat aanpassen. Dan bepaal ik vaak eerst de kleuren waarmee ik wil werken, en komt mijn thema later.


De kaartbasis heb ik gemat met crèmekleurige cardstock, waarop ik vervolgens mijn designerpapier geplakt heb en een stukje zelfklevend band. De randen van de crèmekleurige mat heb ik met blauwkleurige 3D paint gekleurd. 


De bloemen heb ik met zwarte inkt gestempeld en gekleurd met mijn markers. Daarna heb ik ze op het randje uitgeknipt en heb ik ze aan de achterkant met een dottingtool wat rond gemaakt. De blaadjes krullen nu naar buiten toe.  


De vlinders heb ik ook gestempeld en gekleurd met markers. Hoewel er stansen bijgeleverd worden, heb ik de vlinders gewoon uitgeknipt. De voelsprieten van de grote vlinder heb ik weggeknipt en nadat ik de vlinder op de kaart heb aangebracht heb ik de antennes zelf met een zwarte marker getekend. 


Ook de vleugels van de vlinders heb ik wat dimensionaal gemaakt door ze wat te bollen. De vleugeltjes vouw ik voorzichtig om een pen, zodat ze een beetje rond worden. Om te voorkomen dat de vleugels plat wegzakken heb ik er 3D foampads onder geplakt. Zo blijven ze mooi gebold. 


De grote vlinder heb ik op een ronde mat van crèmekleurig cardstock aangebracht. Daaronder zie je nog net het randje spiegelkarton. Ik gebruikte een ronde stans die net is groter is. En natuurlijk spiegelkarton, voor een beetje extra shine ;-)


Uiteindelijk heb ik er een 'for you' kaart van gemaakt. Maar het had net zo goed een verjaardagskaart of een 'thank you' kaart kunnen zijn. 

Het spreukje heb ik met zwarte inkt op een kleine crèmekleurige cirkel aangebracht. Om het zwart een beetje af te zwakken heb ik er een net iets grotere cirkel vellum (of perkament) over aangebracht. Vellum kleven is een uitdaging, want het is doorschijnend en dus is de lijm erachter zichtbaar. Dat heb ik opgelost door pareltjes op het vellum te plakken en om op die plek op de achterkant lijm aan te brengen. Zo is de lijm niet te zien.  



Hoe vinden jullie het werken met een sketch? Voor mij voelt het altijd een beetje 'uit mijn comfortzone stappen', is dat voor jullie ook zo? Meestal moet ik mijn eigen stijl en denkproces loslaten om met een sketch te werken. Maar een sketch biedt ook kansen, het daagt uit om producten te gebruiken die ik anders niet gebruikt zou hebben, en ook om anders om te gaan met al mijn knutselspulletjes. 

Ik ben super benieuwd naar alle mooie creaties die jullie gaan maken aan de hand van deze sketch. Vergeet ze niet te posten op onze Facebookgroep 'Creatief met Craft Sensations'. 

Creatieve groetjes,
Sandra




Tenslotte de lijst met gebruikte CS producten.










16 opmerkingen:

  1. Schitterende kaart. Mooi hoe je bloemen hebt gedaan en de vlinders. Prachtige kleuren.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig mooi vinder kaart gr linda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Reacties
    1. Als je op het boven aan op het blog kijkt zie je rechts onder het label (logo) een link sketch challenge April staan, als je daar op klikt zie je alle verdere informatie en de sketch.

      Verwijderen
  5. Hij is heel mooi, die vlinders zijn schitterend! Slim opgelost met de lijm stipjes op het vellum.
    Ik vind met een sketch werken wel prettig.

    Groetjes
    Nicolette

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Nicolette! Ja, met een sketch werken kan soms ook heel prettig zijn ;-)

      Verwijderen
  6. Je kaart is geweldig en in mijn lievelings kleur.dus erg mooi

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi hoi Sandra,
    wat een leuk blog hebben jullie van CraftSensation,
    ik ben gelijk volger geworden!
    Mooie kaart heb je gemaakt, ik volg eigenlijk nooit een sketch, want meestal verzin ik het zelf
    en de sketch verstoord mijn creativiteit, voor anderen zou het een hulpmiddel kunnen zijn, maar bij mij werkt dat dus niet
    Ik vind de voorbeelden die jullie maken wel supermooi!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie kaart!
    Ik vind soms een sketch wel heel prettig als ik een beetje inspiratieloos ben. Het is ook wel een leuke uitdaging om je aan een sketch te houden en er toch echt je eigen kaart van te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Angelique! Ja, het werken met een sketch kan inderdaad ook echt een uitdaging zijn. Haalt je misschien wel een beetje uit je comfortzone.
      Groetjes,
      Sandra

      Verwijderen
  9. Heel mooi sprankelend kaartje!
    Meestal verzin ik zelf iets maar met een sketch werken kan ook leuk zijn, heb daar geen problemen mee.
    Groetjes, Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Wieske! Ja, zelf verzinnen werkt altijd goed maar een sketch kan inderdaad ook echt een leuke uitdaging zijn!
      groetjes,
      Sandra

      Verwijderen