Pagina's

vrijdag 20 maart 2020

Paasmenu


Hi allemaal,

Het is alweer bijna Pasen! Mij leek het leuk om op tafel bij iedere gast een menukaart neer te leggen. Ik zou het dan wel jammer vinden dat het na het eten de menu kaarten worden weggegooid...dus wilde ik iets maken dat na de Pasen ook nog kon worden gebruikt.

Het is een menukaart geworden die in een handomdraai naar een Postmap kan worden gedraaid... letterlijk. 

De buitenkant van de menukaart is cardstock dat is geëmbossed en bewerkt met 3d paint. Aan de binnenkant zit links een pocket en rechts een klem waar je het menu tussen kunt klemmen.


In het midden van de kaart zijn lintjes en washitape te vinden, daarop zijn enkele uitgeknipte stempels op verwerkt. Zodra Pasen voorbij is kan je via het draaischijfje onder het lintje de tekst paasmenu veranderen in post.


In een handomdraai heb je nu een postmapje....


Ook de binnenkant kan je dan aanpassen.


Op het draaischijfje zijn 4 verschillende teksten geplaatst dus je kan altijd iets leuks uitkiezen.


Ook naast het venster zijn uitgeknipte stempels verwerkt.


Tutorial:

Met de cirkelsnijder maak ik een ronde van 13.5cm.


De 4 verschillende stempels plaats ik 1cm van de rand. Ik gebruik de stempels die bij de embossingfolder horen. Deze stempels passen later precies in het uitgeknipt vlak.


In het midden maak ik een klein rondje voor een brad. De brad gaat er een beetje los in, zodat de kaart kan blijven draaien.


Ik gebruik een embossingfolder met een venster en druk dit 2x af.


Bij 1 afdruk snij ik het venster eruit, de 2e afdruk gebruik ik gedeeltelijk (7cm). De breedte hou ik op 14.5cm. De 2 stukken plak ik met een tape alleen aan de buitenzijdes vast. Op 9 cm van bovenaf plaats ik aan de achterkant een rondje, daar komt straks de brad. 


De voorkant ga ik bewerken met 3 kleuren 3d paint en een beetje water. 


Dan met zwarte inkt nog wat spetters toevoegen. De waaierkwast geeft hele fijne spetters, deze zit ook in de set van Art Sensations


Nu plak ik de schijf dmv de brad op de voorkant, dus alleen de brad plak ik vast. De schijf laat ik tussen de 2 stukken door naar voren komen.


Onderaan het bovenste stuk bewerkte cardstock plaats ik een stukje washi tape. Ik vouw deze om het bewerkte cardstock.


Daarover een kantje en daarover glitterlintje. Het glitterlintje wordt tegelijk ook de sluiting, dus ik gebruik hiervoor 30cm lint.

Als basis gebruik ik dubbelzijdig designpapier 30.5x15 cm en ril dit op 15 en 15.5cm.


Voor de binnenkant maak ik een pocket uit een hoek van 11x11cm. De rechte zijdes rillen op 1cm en schuin wegsnijden. 


Aan de rechterkant plaat ik een klemmetje, paperclip kan ook.


Voor de menu kaart doe ik een poging tot handletteren, Art Sensations heeft een mooie set hiervoor. 


De mintkleur past perfect bij dit project.


Voor de versiering gebruik ik nog wat stempels, die ik inkleur met 3d paint en uitknip. 


Gebruikte materialen van Craft Sensations

Wit cardboard.


Embossingfolder.


3d Paint


Designpad Marble, zie je links bovenin.


Stempelset bloemen en vlinders


Brads



Lint



Washi Tape 

Cirkelsnijder


Handletterset van Art Sensations



Kwastenset Art Sensations


Fijne Paasdagen!

Liefs Bianca

3 opmerkingen: