Pagina's

maandag 15 maart 2021

'Kunst' op een CD


Voor deze blogpost heb ik met glass paint (glasverf) op een CD gewerkt. Het geeft een leuk effect en als het licht erop valt, krijg je er ook nog een regenboogeffect in.


Hieronder laat ik zien hoe je zo'n kunstwerkje maakt.

 Maak de CD goed schoon en vetvrij en leg hem op een stuk papier. Neem een strook smal washi tape en plak dit zo over de CD dat beide uiteinden ook op het papier plakken. Neem nog een strook washi tape en plak dit op dezelfde manier over de CD. Nummer de stroken in volgorde van plakken; dus de eerste strook krijgt een 1, de tweede strook een 2, enzovoort (zie onderstaande foto).


Plak vervolgens net zoveel stroken over de CD tot je het gewenste patroon hebt. Vergeet niet elke strook te nummeren. Dit is nodig, omdat straks alle stroken over elkaar heen geplakt zijn. Als je ze niet nummert, weet je niet meer welke strook waar over heen gaat en kun je de stroken niet 1 voor 1 verwijderen.

Als het patroon naar wens is, ga je alle vakjes inkleuren met verschillende kleuren glass paint. Doe dit in willekeurige volgorde of breng er een systeem in aan. Dat is maar net wat je zelf leuk vindt.




Nadat ik alle vakjes had gekleurd, vond ik het middenstuk toch wel erg groot. Daarom heb ik nog een paar strookjes washi tape in het midden erbij geplakt. Ook deze vakjes heb ik weer met verschillende kleuren glass paint ingekleurd.


Verwijder nu voorzichtig de stroken washi tape in omgekeerde volgorde; dus, in dit geval, eerst het midden en dan volgens de nummers van hoog naar laag.


Als je alle stroken hebt verwijderd, ziet de CD er uit zoals op onderstaande foto. Laat de CD goed drogen.



Het eindresultaat:


Maak er een waar kunstwerk van door meerdere CD's bij elkaar te hangen. Gebruik de CD als onderzetter onder een glazen vaas of verwerk hem op een kaart.


Creatieve groetjes van



Voor dit kunstwerkje heb ik de volgende producten van Craft Sensations gebruikt:







 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten