Pagina's

zaterdag 1 februari 2020

Happy birthday shaker


Hi allemaal,

Het is alweer 1 februari, dus mogen we allemaal weer een leuke kaart maken met een sketch op de Facebookpagina van Creatief met Craft Sensations.

Ik ben aan de slag gegaan met een shakerkaart. Als versiering heb ik bloemen stempels ingekleurd met 3d paint. De 3d paint geeft een mooie glans aan de bloemen.


Bij de tekst heb ik een stempel van een vlinder gebruikt. Deze heb ik uitgeknipt en de randen voorzien van glitters. Onder de tekst zit een band van washitape en een glitterlintje.


Op de rand van de shaker heb ik spetters gemaakt met de 3d paint. De rondjes zijn allemaal bewerkt met glitters.


Werkwijze:

Met de cirkelsnijder heb ik 3 rondjes van 8.5cm gesneden uit wit cardstock en 1 uit mica.


Bij 2 van deze rondjes heb ik weer een rondje uitgehaald van 6cm.


Bij 1 rand heb ik met 3d verf spetters erop gemaakt. De rand heb ik bewerkt met roze inkt.


Bij het 2e open rondje breng ik 3d tape aan. Ik knip ze iets open zodat je het beter rond kunt zetten.


Op het dichte rondje plaats ik een afbeelding, daarop het open rondje met tape.


Dan plaats ik enkele sequins erin.


Dan de mica erop.


Als laatste het open rondje met de spetters.


Om de rand af te werken gebruik ik strookjes washi tape.


Hierdoor is de rand ook mooi afgewerkt.


Als basis kaart gebruik ik een wit cardstock, de afmeting is +/-30x15cm (ik heb de afmeting van een A4 aangehouden, dus 29.7) De randen zijn geruwd en bewerkt met roze inkt.


Voor de rondjes wil ik graag glitters gebruiken.
Ik neem een stuk cardstock en beplak deze met dunne dubelzijdige tape. 


Daaruit snij ik met de cirkelsnijder er cirkels uit.


Tape eraf halen.


Glitters erover strooien.


Ik leg er altijd papier onder zodat ik de overgebleven glitters weer terug in het potje kan doen.


Ik heb met embossingpoeder de stempels gestempeld en ingekleurd met 3d paint.


Daarna knip ik ze uit.


Een stukje washi tape plak ik op een strook wit cardstock van 2x14,5cm. De washitape zit trouwens in een handig doosje met een scheurrand


Daarover weer een stukje lint, breder als het strookje.


Uit het design blok Marble neem ik een stuk designpapier van 14,5x14,5cm. In het midden plak ik het strookje en het lint plak ik erom heen.


Het geheel plak ik op de basis.


Dan kunnen de cirkels, shaker en de bloemen worden geplaatst. Op het strookje plaats ik ook nog een tekstje) uit een oudere stempelset. en als laatste nog een vlinder. De vlinder is ook een stempel die ik heb uitgeknipt en waarvan de randjes en het lijfje is voorzien van glitters.


Dit is de sketch:


Gebruikte materialen van Craft Sensations:

Designpad Marble, zie je links bovenin.


Wit Cardboard.


3d Paint.


Stempelset vlinders en bloemen.



Sequins


Glitters


Washi tape

Lint


De onderstaande set is van Art Sensations.


Dit is was mijn bijdrage, ben zeer nieuwsgierig wat jullie ervan maken!

Liefs Bianca


9 opmerkingen: