Pagina's

woensdag 22 december 2021

"Happy Holidays"


Goedemorgen,
Nog 3 dagen en dan is het Kerst. Voor veel mensen zijn deze laatste dagen naar kerst toe erg stress vol en als je dan ook nog tot de ontdekking komt dat je een paar kaarten te kort komt voor bij je cadeautje of als kerstgroet.... niet fijn.  Maar misschien kan ik je helpen met deze eenvoudige kaart, die echt snel te maken is en er toch heel leuk uitziet! Tenminste dat vind ik 😊 Ik heb hieronder een kleine tutorial voor jullie om te laten zien hoe je deze kaart maakt. Veel succes.



Voor de kaart neem je als basis een stuk cardstock van 21 - 14.5 cm. en deze vouw je dubbel op 10.5 cm.


Vervolgens meet je aan de bovenkant vanaf de vouwlijm 6.5 cm en zet daar even een potloodpuntje. Hierna snij je vanaf dat markeerpuntje schuin naar beneden.  Zie de foto hieronder.


Dit leg je even weg en nu snij je een stukje cardstock van 13.5 - 8 cm en die snij je diagonaal door.


Hier heb je dan 1 deel van nodig. Het andere deel kan je eventueel voor een tweede kaart gebruiken.


Ik heb voor de opbouw van deze kaart gekozen voor een metalic matlaag en daar bovenop een designpapier. De maten voor de metalic zijn 14.1 - 10.1 cm en voor het designpapier is dat 13.7 - 9.7 cm. Vind je deze maten vervelend dan kan je natuurlijk ook kiezen voor een halve cm kleiner dan je basis papier.


Nadat je 1 setje op elkaar geplakt hebt plak je deze aan de binnenkant van je basis.


Het setje voor de voorkant van je kaart moet je eerst weer uitmeten aan de bovenkant van je matlaag en design papier. voor de matlaag is dat 6.1 cm van links naar rechts gemeten en voor het design papier is dat 5.7 cm. Vanuit dit punt snij je weer schuin naar beneden. Zie foto.


Het grote deel plak je dan weer na elkaar op de voorkant van de kaart zoals hier beneden te zien is.


Voor de driehoek die gesneden is uit de rechthoek van  13.5 - 8 cm geld dezelfde procedure, de matlaag en het designpapier worden steeds 4 mm kleiner gesneden. (of een halve cm.) Dit plak je ook weer op elkaar zoals je ziet op onderstaande foto.


Vervolgens plak je deze driehoek schuin over de voorkant van je kaart. Let op: heb je een patroon zoals ik op deze kaart denk er dan om dat je deze niet op z'n kop opplakt!


Nu hebben we nog drie stukjes cardstock/ designpapier over. Deze worden net zoals de rest op elkaar geplakt. Let er wel op dat hier wat maat verschil in kan zitten wat je eerst even moet snijden of knippen voor je dit op elkaar plakt.


Als alles goed zit plak je dit deel weer op de driehoek. Je basis kaart is nu klaar. 


Nu kan je de kaart gaan versieren, ik heb gebruik gemaakt van wat bakers twine, kraaltjes, een klein stempeltje en wat uitgeknipte embellishments.



Zoals jullie hebben kunnen zien heb ik mijn twee voorbeelden met hetzelfde design papier gemaakt maar door de metalic matlaag en de versiersels zijn het toch twee heel verschillenden kaartjes geworden.
Dit was voor mij mijn laatste blogpost van dit jaar. Met heel veel plezier heb ik mijn blogposten dit jaar weer voor jullie gemaakt en ik hoop dat ik jullie het komende jaar ook weer kan en mag inspireren met mijn kaarten en andere maaksels. Hele fijne feestdagen wil ik jullie wensen en graag tot in januari!! 
Zoals altijd creatieve groetjes, Sonja


Hieronder volgen nog wat foto's van de produckten die ik o.a. gebruikt heb:













 

10 opmerkingen:

  1. Ik vind hem prachtig, dankjewel voor de tutorial.
    Fijne dagen en een mooi 2022.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Angélique,
      dank je wel en graag gedaan!
      Jij ook fijne dagen en een mooi 2022.
      Groetjes.

      Verwijderen
  2. Mooie kaartvorm. Bedankt voor de tutorial
    Groetjes,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat een mooie kaart , zou ik hem eens mogen na maken grtjs fijne kerstdagen en een gezond en creatieve 2022

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Chrisje,
      Dank je wel voor je compliment.
      Ik zou het heel leuk vinden als je de kaart ook eens maakt
      en het resultaat dan met ons wil delen op onze facebook pagina
      Creatief met Craft sensations en Art sensations.
      Jij ook een gezond en creatief 2022 toegewenst hoor!
      Groetjes, Sonja

      Verwijderen
  4. Geweldige kaart weer, en ja, je komt altijd wel weer een kaart tekort. Dank je wel Sonja voor de tutorials die je hebt gemaakt. Ik wens je een fijne Kerst en een gelukkig 2022 en ben benieuwd wat je voor moois je weer voor ons in petto hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Lia,
      dank je wel voor je compliment en je lieve wensen!
      Ik wens jou ook alle goede dingen en creativiteit voor 2022 en
      ik heb al weer wat leuke ideeën in mijn hooft dus dat gaat vast wel weer
      goed komen in het nieuwe jaar.
      Groetjes, Sonja

      Verwijderen