Pagina's

woensdag 12 augustus 2020

Vlieger kaart (met patroon)

 Hoi allemaal! 

Vandaag mag ik een keertje invallen voor Ellen, zij heeft onlangs voor mij ingevallen en zo vangen wij elkaars afwezigheid op in het design team ;-) Deze stond al heel lang op mijn to do lijstje, en eindelijk ben ik zover gekomen om 'm te maken: de vlieger kaart. Ik houd van kaarten met een 'twist', en dit is er ook zo eentje. Ik gebruikte wederom nieuwe stempels van CS, en dit setje vond ik helemaal passen bij het thema: vlieger! 

Niet alleen gebruikte ik de nieuwe stempels van CS, ook heb ik een blokje uit de nieuwe serie 15 x 15 cm gebruikt. De kleuren van het blokje hebben de kleuren van de kaart bepaald. Ik zou zelf nooit gedacht hebben dat aquablauw en paars goed met elkaar zouden combineren, maar ik vind het een prachtige combi! 


De vlieger kan vanzelfsprekend open. Binnenin is ruimte om je wens of boodschap voor de ontvanger te schrijven. Maak je de kaart net iets groter, dan kan er ook een gift card in. Overigens hoef je de vlieger niet op een kaartbasis aan te brengen, hij is ook heel leuk zonder kaart eronder. Ik koos ervoor om een witte kaart eronder aan te brengen, met een paarse en witte mat. Mijn vlieger heb ik van Kraft cardstock gemaakt, voor het contrast. 


De vlieger blijft niet uit zichzelf dicht. Je zult dus iets moeten bedenken om de vlieger te sluiten. Je kunt heel goed magneetjes gebruiken, maar omdat ik denk dat je nog eenvoudiger aan klittenband kunt komen, heb ik een sluiting van klittenband gemaakt.  


Op de foto hieronder is goed te zien dat ik de witte mat met een embossingfolder door mijn stansmachine heb gedraaid. We vergeten nog wel eens onze embossingfolders, terwijl je daar een leuk effect mee kunt creëren 


Om de stempelafdrukjes te kleuren gebruikte ik kleurpotloden en alcohol stiften. De stempeltjes hebben niet veel kleur nodig. Om het aquablauw terug te laten komen werd het vliegertje aquablauw. Een beetje jutte-touw en een paars lintje in een knoopje maken de vlieger af. 


Tenslotte nog een paar paarse blingetjes. Overigens komt het spreukje 'happy fiesta' van een veel ouder stempelsetje. Ik vind het schrift leuk en op deze manier heb ik er een leuke verjaardagskaart van gemaakt ;-)


Ik hoop dat jullie mijn vliegerkaart leuk vinden. Mocht je deze zelf ook willen maken, scrol dan even naar beneden voor het patroon. En deel jouw creatie vooral met ons op onze facebookgroep 'Creatief met Craft Sensations en Art Sensations' 

Creatieve groetjes, 

Sandra


Hieronder vind je het patroon van de vlieger. 

Neem eens stuk cardstock van 26 x 10 cm. In het midden vouwen (bij 13 cm). Vanaf de vouwlijn meet je 5 cm naar links en naar rechts (zowel aan de bovenkant van de kaart als de onderkant). De punten die je gezet hebt verbind je diagonaal met elkaar. Deze diagnonale lijnen moet je rillen. Het zwart gestreepte kan worden weggeknipt. 

Veel plezier met namaken!! 


Tenslotte de lijst met gebruikte producten: 










1 opmerking: