Pagina's

woensdag 5 mei 2021

May Flowers

 

Opeens is het dan alweer mei en tijd voor een nieuwe pagina in mijn junkjournal 
voor de journaling challenge van Craft Sensations. 
Nu was deze challenge ook wel een echte uitdaging voor mij, zo bleek toen ik bezig ging...
Ik kon maar geen inspiratie vinden en meestal helpt het me dan om wel gewoon aan de slag te gaan en dan maar te zien hoe het uitpakt. Dus zonder plan ging ik aan de slag en misschien helpt jou dat de volgende keer dan ook als je niet weet wat je op je pagina zal gaan maken. Zo ontstaat er onverwachts vaak toch wel een toffe pagina en anders maar een keertje wat minder tof, haha... het gaat om het proces van lekker bezig zijn. Al moet ik dat wel ook even tegen mezelf zeggen hoor ;)
Ik begon eerst maar eens met het aanbrengen van wat modelling paste op de pocket.


Ik wilde een tag maken in de pocket die ik in mijn junkjournal heb gestopt.
Ook als je deze mal niet hebt, kan je heel eenvoudig zelf een pocket maken in je journal.
Ik snijd dan gewoon een stuk papier in de breedte van mijn journal en bepaal hoe hoog ik de pocket wil hebben, vervolgens alleen smalle dubbelzijdige tape aan de onderkant en zijkanten en dan plak je deze op je pagina, leuk effect om de bovenkant dan te scheuren. Doordat je de bovenkant hebt open gelaten kan je er nu een tag insteken. Dit heb ik wel vaker laten zien in mijn blogposten maar hierbij nog even een foto, zodat je kan zien wat ik ongeveer bedoel:


Ook de tag behandel ik met hetzelfde stencil zodat het patroon weer terugkomt. Vervolgens breng ik met watercolor kleur aan en maak het af met spetters...


Ik had in de droogtijd leuke bloemenstempels gepakt en uitgeknipt maar toen ik met de tag verder wilde om de bloemen erop te verwerken kwam ik maar niet verder, 
zelfs washi-tape loste mijn probleem niet op...

Oef, er zat maar 1 ding op: een laag gesso erover en dan verder kijken, dit had ik nog niet eerder gedaan moet ik eerlijk zeggen hoor. Ik ga eigenlijk altijd wel gewoon verder maar nu vond ik de kleuren gewoon helemaal niet bij mijn journal passen en moest het geheel weer softer worden.


Toen ik dat had gedaan pakte ik wat verschillende stempels om de achtergrond nog wat meer te laten spreken en ik vond tussen mijn stempels van Craft Sensations een hele toffe stempel met bloemen die ik op de onderkant gestempeld heb en met gele acrylverf breng ik wat kleur aan op een paar bloemen en natuurlijk ga ik weer spetteren om het af te maken. Nu ben ik wel blij met het eindresultaat.


Ik bedacht me opeens dat 1 van de voorwaarden van deze challenge natuurlijk wel is dat het zichtbaar moet zijn dat je dit in een journal hebt gemaakt en dat het niet om een losse kaart gaat dus ik ging ook aan de slag met de pagina's in mijn journal waar de tag in moest komen.

Zoals je kan zien heb ik de pocket op dezelfde manier behandel als de tag. Ook hier heb ik gesso aangebracht en daaroverheen gestempeld, op sommige plekken na het stempelen wat gele acryl aangebracht en ook weer wat met gesso gespeeld omdat het wel soft moest blijven.
De stempels die ik eerst op de tag wilde gebruiken blijken hier nu leuk op te passen.


De linker pagina had ik al een keer gemaakt maar vond ik nu ook net niet helemaal bij de andere pagina passen en dus moest ik deze een klein beetje aanpassen:


Zo past hij weer beter bij de andere kant toch?


Ik ben nu heel blij met deze pagina's en de bijbehorende tag in mijn journal.
Ik wilde jullie toch meenemen in het proces en dat het heus niet altijd vanzelf gaat en ik echt wel eens onzeker ben over het resultaat en of het voldoende is om aan jullie te laten zien.


Ik hoop dat jullie weer geïnspireerd worden om toch aan de slag te gaan, juist als je geen idee hebt wat je moet maken, ga lekker aan de slag en laat het er gewoon zijn. Niet alles hoeft perfect te zijn, geniet van creatief bezig zijn en deel gerust wat je hebt gemaakt, daar wordt ik in elk geval heel blij van!


Creatieve groetjes,


Ik heb deze producten van Craft Sensations gebruikt:















Geen opmerkingen:

Een reactie posten