Pagina's

vrijdag 4 november 2022

Kleuren met Chloor

 

Hi allemaal,

Je leest het goed... kleuren met chloor.
Een keer wat anders, ik heb de stempels gekleurd met chloor en dan krijg je dit. Welke kleur dat het gaat worden weet je nooit, is erg afhankelijk van je cardstock. Sommige verkleuren nauwelijks, dus goed om van te voren even te testen, ik spreek nu uit ervaring🙈.

Ik heb dus wel stempels gebruikt die maar 1 kleur nodig hebben...


Nadat ik de eerste had gemaakt dacht ik dat gaat wel erg makkelijk en nog leuk ook... dus ook de vlinder gedaan.


En... ja ook schelpen. Het is vandaag 12 augustus en 35 graden dus past wel bij vandaag. Dit blog verschijnt pas ergens in november, dus iets minder relevant, maar wilde het toch met jullie delen.


Ik zal hieronder uitleggen hoe het is gedaan, ook de maatvoering van dit kaartjes zal ik erbij zetten. En natuurlijk een overzicht van de gebruikte materialen van Craft Sensations.

Liefs,


Werkwijze:

De basis is kraft van 21x15cm en dan dubbel gevouwen. 


Daarop zwarte kraft van 9x13.5cm


Dan ivory cardstock van 8.5x13cm


Ik lijm nog niks vast... 
Daarop zwarte kraft van 6.5x13.5cm


Voor het panel, neem je een kleur cardstock naar keuze, test het eerst even door met een kwast chloor aan te brengen op de kaart, zoals je hieronder ziet reageren ze allemaal anders. Ik wilde namelijk een keer geen roze gebruiken, maar blauw... helaas te weinig kleur verschil naar mijn zin.

De maat van het panel is 6x13cm.


Dan stempel ik daar 3x een afdruk met zwarte embossingpoeder op.


Kleur met een kwastje en chloor de afbeelding in, doordat je met embossing poeder hebt gestempeld, blijft de chloor tussen de lijnen. Je kunt wanneer je een stukje bent vergeten gewoon weer met je kwastje erover gaan. Het neem vrij snel de nieuwe kleur aan, laat het wel goed drogen. 
Let ook op je kleren!


Het panel gaat op de zwarte kraft...


Mis nog iets... touwtje erom. Oke nu kan het worden bewerkt met inkt en worden gelijmd.


Als laatste nog een tekstje erbij en niet te vergeten strass.....!


 
Materialen Craft Sensations:

Stempels




Strass


Cardstock


Kraft




9 opmerkingen:

  1. Heel erg leuk.
    Alleen snap ik de zin "nu kan het worden bewerkt met inkt' niet.
    Wat heb je dan met inkt gegaan?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Daphne, Bianca zal de randjes van het papier bedoelen daarom heeft ze niks vastgeplakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke techniek, maar hem meestal geen echte chloor meer in huis alleen die wc geld, maar weet niet of die voldoende breekt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb dunne chloor gebruikt, maar denk dat het ook met dikke chloor kan... Gewoon proberen 🙈

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je moet maar op het idee komen, goed bedacht, en leuk resultaat. Mooie kaarten.
    Grietje

    BeantwoordenVerwijderen