Pagina's

maandag 14 november 2022

Vlakjeskaart of mini-album? Met tutorial (filmpje)

 


Hoi allemaal, 

Vandaag weer een project waarbij ik me heb laten inspireren door de leuke advent-kaartjes in de kerstblokken van dit jaar. Dit model kaart is heel geschikt voor het verwerken van de kaartjes, vanwege alle vlakjes. Oorspronkelijk is het een mini-album, gemaakt van een stuk 12x12 inch cardstock (30,5x30,5 cm). De vlakjes die ontstaan door het vouwen en snijden zijn ook geschikt voor kleine fotootjes die je met een selfie printertje kunt afdrukken. En zo was het oorspronkelijke idee van deze leuke vlakjeskaart. Maar ik maakte er dus een kerstkaart van. Als je hem openklapt, dan zie je het volgende: 



Hoe feestelijk is dit? 

De linten aan weerszijden van de kaart houden de kaart gesloten. Op de voorzijde heb ik een kaartje geplakt met de tekst: this gift is for...waarna ik met een gouden stift geschreven heb 'you'. Deze kaart is toch niets minder dan een cadeautje als je deze krijgt? De linten vind ik iets extra feestelijks geven. Ze zijn ook nodig om de kaart goed gesloten te houden. 



Natuurlijk mocht het kaartje met de kerstman niet ontbreken. Mocht je er nu toch een mini-album van willen maken, werk dan bijvoorbeeld met kleine fotootjes van de (klein-) kinderen op de waar nu de kerstman is geplakt. Wat ook heel leuk is, is om op verschillende plekken kleine pockets te maken. In een pocket kun je een klein, verborgen boodschapje steken of nog meer fotootjes van het gezin. 


De te schattige kaartjes uit het blok komen goed uit in deze leuke vlakjeskaart. Het is geen kaart om op de bus te doen, ik ga deze kaart afgeven en als een cadeautje presenteren. 


Hierboven is te zien hoe groot de kaart is als hij helemaal plat ligt. Uiteindelijk heb ik het ontwerp van de kaart nog 'rustig' gehouden, door met maar twee verschillende designervellen te werken. Ook koos ik voor drie kaartjes met afbeeldingen, drie met getallen en uiteindelijk nog twee ronde kaartjes. Op de achterzijde ga ik mijn kerstgroet schrijven, waarschijnlijk gewoon met een goudkleurige stift. 


De achterzijde heb ik simpel gehouden. Wel komt er nog een stempelafdrukje achterop met mijn naam, zodat de ontvanger weet wie de kaart gemaakt heeft. Hieronder nog een foto waarop je ziet hoe dik de kaart is als hij opgevouwen is. Los van het papier en de kaartjes uit het blok werkte ik met lint, goudkleurig spiegelkarton en blingetjes. Helemaal in de kleuren die ik het liefst zie met kerst: goud, groen en rood. Ik houd ervan ;-) 


Dit is mijn project voor vandaag en als altijd hoop ik dat jullie het leuk vinden. In het filmpje hieronder leg ik je uit hoe je de basis van de kaart snijdt en vouwt. Mocht je de kaart ook willen maken, klik dan op het filmpje voor instructies. Deel jouw project vooral met ons in onze Facebookgroep 'Creatief met Craft Sensations en Art Sensations'. Scrol nog even naar beneden voor de gebruikte producten. 

Creatieve groetjes,
Sandra 



Tutorial 




Gebruikte producten



















Geen opmerkingen:

Een reactie posten