Pagina's

zaterdag 14 november 2020

"Stanskaartje"

 


Goedemorgen allemaal.

Vandaag heb ik twee kaartjes voor jullie die op vele manieren gebruikt kunnen worden. Je kan ze laten zoals ze hier afgebeeld zijn, maar het is een formaat dat ook op een andere kaart geplakt zou kunnen worden. (ik heb dat bij deze niet gedaan omdat dit dubbelzijdig design papier is en ik het jammer vind als de achterkant dan niet meer zichtbaar is.) En wat dacht je van een journal, daar zou dit kaartje ook heel leuk in verwerkt kunnen worden!
Het idee voor deze kaartjes is ontstaan doordat ik op één van de vele facebook sites een nieuwe stans tegen kwam waarbij ik dacht..."maar dat is ook heel goed zelf te maken met een liniaal, potlood en schaar". En dan is bij mij de uitdaging geboren en ga ik aan de gang met dit als resultaat. Met het mooie designpapier van CS en een paar malletjes die bij de stempels zitten was mijn uitdaging compleet.


Op de foto hierboven en hieronder is te zien dat ik verschillende randen gemaakt heb. De randen op de foto hierboven komen van een ornament malletje van CS. Ik zeg er wel bij dat dit al wat oudere malletjes zijn die bij de stempels horen. Niet iedereen zal deze dus hebben maar misschien ben je wel in het bezit van andere rand malletjes of ornament stansen en kan je die hiervoor gebruiken.


Op de volgende foto's is te zien hoe ik de kaarten heb opgebouwd. Ik heb een paar tags gemaakt om erbij te doen en wat zelfgemaakte bloemetjes. Verder o.a. wat strass steentjes, jute touw, en kristal steentjes erop verwerkt. Eén kaart heb ik ook opgeruwd en bewerkt met inkt om een beetje een vintage look te creëren.



Zoals je op de foto's ziet heb ik de achterkant van de tags blanco gelaten omdat ik nog niet weet aan wie ik ze zal sturen en wat de boodschap dan zal zijn...



Hieronder zal ik via foto's met beschrijving laten zien hoe ik deze kaartjes gemaakt heb!


Ik heb er voor gekozen om de tutorial met wit cardstock te doen omdat hierop goed te zien is hoe één en ander gevouwen, geknipt en geplakt wordt.
Het cardstock, dat ik hier gebruik, is 15 cm hoog en 20 cm breed. Op de foto hierboven heb ik met rood potlood aangegeven waar er gerild moet worden.(de maten die ik gebruikt heb staan er bij geschreven) Met zwart heb ik aangegeven waar er ingeknipt moet worden, de gearceerde delen (ook met zwart aangegeven) moeten weg geknipt worden.
Op de foto hieronder zie je dan het resultaat.


Op de foto hieronder heb ik het cardstock in zijn geheel omgedraaid en al van dubbelzijdig plakband voorzien maar, ik raad je aan dit eigenlijk pas te doen nadat alles geknipt is. (dit om niet onnodig tape te verspillen, zoal hier bij mij gebeurd is😏) 


Op de foto hierboven zie je dat ik de malletjes op de flapjes gepositioneerd heb en even met een stukje verwijderbare tape heb vast gezet. (de afstand heb ik op gevoel bepaald vandaar dat er geen maten bijstaan.)
Vervolgens heb ik alleen de bovenkant omgetrokken met potlood. Op de foto hieronder heb ik met arcering aangegeven wat er weg geknipt moet worden.


Hieronder zie je hoe dit er dan uit ziet.


Vervolgens haal je de beschermlaag van de tape af en draai je het geheel om en plak de pocket vast op de rechterhelft van je kaart. Ik geef dat hier even aan met een paar paperclips en heb er voor de duidelijkheid even een schaar onder geschoven.


De basis is nu klaar en het versieren kan beginnen. Ik ben heel benieuwd wat jullie er eventueel van gaan maken! Voor mij was het een uitdaging om zonder behulp van een dure stans, maar met behulp van een malletje van CS toch deze leuke kaart te maken, en dit met jullie te delen.
Veel plezier en creatieve groetjes, 
Sonja de Ruig.


Hieronder volgen nog wat product foto's van de artikelen van Craft sensations waarvan ik gebruik gemaakt heb.












































6 opmerkingen:

  1. Super wat een goed idéé, ga dit zeker een keer maken, bedankt voor de duidelijke uitleg.

    Groetjes Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Anneke !
      Graag gedaan en veel plezier met maken!
      Deel je het resultaat met ons?
      Groetjes, Sonja,

      Verwijderen
  2. Ik weet precies welke mal je bedoelt 😀. Dankjewel voor je leuke project, ga deze zeker uitproberen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Graag gedaan Wilma!
      Veel plezier met het maken van je kaart en deel je het resultaat met ons?
      Groetjes, Sonja

      Verwijderen