Pagina's

vrijdag 16 december 2022

Kerst challenge Brievenbus Bianca

 

Hi allemaal,

Mijn laatste blogpost voor Craft Sensations!
Ik wil iedereen super bedanken voor alle lieve reacties en actieve deelname aan alles!
Ik ga iedereen ontzettend missen maar waarschijnlijk komen we elkaar vast nog wel tegen ergens op social media...
Mochten jullie mij willen blijven volgen dan kan dat via onderstaande kanalen:


Ook de laatste challenges zijn deze maand ingegaan, voor de kerstchallenge heb ik een soort van Brievenbus gemaakt, leuk om je kerst kaarten in te bewaren. Ik heb het nieuwe blok "I'll be Gnome for Christmas" gebruikt, meer heb je eigenlijk niet echt nodig... Bakerstwine en pailletjes heb ik ook gebruikt gewoon omdat ik dat leuk vind.

De voorkant heb ik voorzien van een afbeelding en tekst uit het blok, deze gemat op rood glitter cardstock en als laatstede pailletten


Als je de "brievenbus openmaakt dan zie daar al enkele kerst kaarten uit het blok.


De zijkanten heb ik voorzien van een label uit het blok en een stukje ribbelkarton.


De andere kant ook...


Vind je het leuk dan kan je hieronder lezen hoe het is gemaakt, het is ook leuk voor verjaardagskaarten of Valentijnskaarten enz te gebruiken.

Ook een overzicht van de gebruikte materialen zal ik hieronder toevoegen.

Liefs,


Tutorial:

Ik neem een rond kopje of iets anders rond als mal en leg dit in de hoek op ongeveer 1 cm links en 1 cm boven van de rand.


Ik trek langs het kopje een halve cirkel.


Dan trek ik op het breedste punt van die cirkel 2 rechte lijnen naar beneden.


Ik zet lijntjes op het punt waar de lijn de cirkel raakt


Dan trek ik vanaf dat lijntje een rechte lijn op ongeveer 1 cm afstand van de andere lijn. De linkse kant hoef niet omdat die al 1 cm van de rand is.


Dan snij ik op de laatste lijn het papier eraf.


Vanaf dat kleine lijntje knip ik een soort van driehoekje eruit. En op ongeveer 2cm van de ronding knip ik het ook af.


De ronding knip ik als volgt in:


Vouw dit naar binnen, ook de rechte lijn rillen en naar binnen vouwen.


Nu neem ik een 2e designpapier van ongeveer 30x30 cm en vouw dit rondom de ronding... daar waar het papier ophoudt zet ik een lijntje.


Zorg dat de lijn recht is en ril de lijn.


Als je hebt gevouwen dat knip ik op dat punt een beetje schuin weg.


Nu meet ik het onderste gedeelte op.


Op de hierboven gemeten afstand snij ik een strook designpapier, in mijn geval wordt het 16.5x30.5cm.


Deze strook lijm ik aan de flap, zie foto


Dan aan de andere flap, zie foto:


Er ontstaat al een soort van brievenbus, lijm de kleine flapjes ook vast


En dan krijg je dit.


Op een rest stuk van het eerste papier teken ik nogmaals een half rondje:


En weer 2 rechte lijnen.


Dan knip/snij ik uit.


Ik meet de hoogte uit en ril op deze lijn.


Dit vouw ik naar binnne.


Dit gebruik ik als mal om het nogmaals te maken, alleen nu tot de vouwlijn.


Deze 2 lijm ik nu op elkaar.


Ik maak er een gaatje in.


Door dat gaatje vlecht ik met bakerstwine.


Nu ontstaat er een lusje, waar ik de brievenbus mee kan openen


Nu lijm ik met de enkelzijdige flap het deurtje in de brievenbus.


Dan een stukje wit cardstock van ongeveer 5x3 cm en ril dit op 1 en 4, vouw het ene naar boven en de andere naar beneden.


Lijm dit aan de binnenkant van het deurtje in het midden boven in, ongeveer 0.5cm van de rand


Dit strookje dient als sluiting, blijft dan dicht.


Merk je nu dat het deurtje een beetje open blijft staan... is natuurlijk niet zo erg, maar ik heb een tip


Knoop of strik een stukje touw of lint om het geheel en zorg dat het strak zit... laat dit een nacht zo staan en het papier blijft in vorm staan.


Nu kan je alles lekker gaan versieren, veel plezier!


Gebruikte materialen:

Designpapier


Pailletten


Bakerstwine


Glitter cardstock



5 opmerkingen:

  1. Dank u voor de super uitleg

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een geweldige creatie! Heel inspirerend!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat mooi en wat een werk maar hij is erg leuk. Groetjes en een fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoe meneer Benjamin Lee me een lening heeft verstrekt!!!

    Hallo allemaal, ik ben Lea Paige Matteo uit Zürich, Zwitserland en wil dit medium gebruiken om de heer Benjamin te bedanken voor het nakomen van zijn belofte door mij een lening te verstrekken, ik zat vast in een financiële situatie en moest mijn rekeningen herfinancieren en betalen evenals het opstarten van een bedrijf. Ik heb geprobeerd leningen te zoeken bij verschillende leningfirma's, zowel particuliere als zakelijke organisaties, maar het is nooit gelukt en de meeste banken hebben mijn kredietaanvraag afgewezen. Maar zoals God het wil, werd ik door een vriendin, Lisa Rice genaamd, geïntroduceerd bij deze financieringsdienst en onderging ik het gepaste proces om een lening van het bedrijf te krijgen, tot mijn grote verbazing werd ik binnen 5 werkdagen net als mijn vriendin Lisa ook heeft een lening van $ 216.000,00 verleend. Dus mijn advies aan iedereen die een lening wenst, "als u contact moet opnemen met een bedrijf met betrekking tot het online afsluiten van een lening met een lage rente van 1,9% en betere aflossingsplannen/schema, neem dan contact op met deze financieringsdienst. Trouwens, hij weet niet dat ik dit doe, maar vanwege de vreugde in mij ben ik zo blij en wil ik mensen meer laten weten over dit geweldige bedrijf dat echt leningen verstrekt, het is mijn gebed dat GOD zou zegenen ze meer omdat ze een glimlach op de gezichten van mensen toveren. U kunt contact met hen opnemen via e-mail op { 247officedept@gmail.com}

    BeantwoordenVerwijderen