Pagina's

vrijdag 2 september 2022

Sketch Challenge september 2022

  

Hi allemaal,

De nieuwe sketch op Creatief met Craft Sensations is weer van start... Voor deze sketch heb ik het blok "We are all Perfectly Imperfect" Ik hou van roze dus helemaal mijn blok! Ook vind ik het altijd fijn als het een compleet blok is, inclusie teksten en afbeeldingen, werkt makkelijk. 


Het strikje met de kraaltjes is onderdeel van de sketch... maar tevens ook mijn sluiting. Het is namelijk geen kaart...


Ik heb er deze keer een doosje van gemaakt, hier past een lekkere reep chocolade in...heerlijk om te krijgen! Mijn man vroeg al voor wie is die kaart? Uuuh voor mezelf🙈


Met de sketch challenge is het de bedoeling dat je in ieder geval de vorm aanhoudt en volg je de opbouw van de sketch, toevoegen mag, weglaten niet!

Het is een slim line sketch, dus de hoogte is 2x de breedte.
Om kans te maken op een leuke prijs die is samengesteld door Craft Sensations, gebruik je uiteraard zoveel mogelijk Craft Sensations materialen. In ieder geval dient het designpapier van Craft Sensations te zijn! Meer informatie is te vinden op onze facebook pagina : Creatief met Craft Sensations

Dit is de sketch en ik zal onder de foto de tutorial van het doosje en mijn werkwijze voor de sketch plaatsen, veel plezier met het lezen en meedoen!


Liefs,


Werkwijze:

Ik snij 2 stukken kraft met de onderstaande afmetingen:
11.5x21cm
11.3x20.8cm


Beide stukken rondom rillen op 1 cm, dan knip je beide korte zijdes in tot de rillijn, zie foto. Ik knip de flapjes een klein beetje schuin zodat het allemaal wat lekkerder past.


Het grootste stuk krijgt in het midden op het lange gedeelte een inkeeping, dit hoef niet, maar is wel leuk. Je kunt het doen met een kleine ronde pons of met een €0.10 muntstuk.


Dan vouw ik de rillijnen en lijm de flapjes aan de binnen zijde vast.


Nu heb je al een doosje en kan je starten met de sketch.


Mijn basis voor de sketch is 19x9.5cm, het vlak in het midden heb ik op 6.5x16 (dus 3cm kleiner als de basis). Het vierkante stuk kraft heb ik op 6x6cm (dus 0.5cm kleiner als de breedte van het middelste vlak). Het designpapier heb ik steeds 0.5cm kleiner gemaakt. De maten mogen iets afwijken, maar hou wel de sketch opbouw aan. Op de sketch heb je ook een balkje voor de tekst, hiervoor heb ik gewoon de afmeting aangehouden van de tekst.


Dan staat er op de sketch ook nog 2 hartjes rechts van de afbeelding, dit mag van alles zijn... ik heb 2 "skeleton leaves" hiervoor gebruikt, deze had ik nog liggen en vond ik er wel leuk bij. Voor de strook onderin heb ik een lintje gebruikt. Ik dacht nog even een stukje gaasverband te gebruiken, maar dat is het niet geworden. We natuurlijk nog 3 pareltjes erbij... maken het af.


Wanneer ik tevreden ben ga ik het allemaal bewerken met inkt en vastlijmen.



Gebruikte materialen van Craft Sensations

Designpapier


Kraft


Pareltjes


Kraaltjes

2 opmerkingen:

  1. Supergave creatie Bianca, dank voor de tutorial en ik vind de kraaltjes aan het lint ook een erg leuk detail!

    BeantwoordenVerwijderen