Pagina's

woensdag 14 september 2022

"Hatsjoe!"


Goedemorgen allemaal,

De eerste herfstmaand begint goed op gang te komen met zijn verschillende weer types en geeft bij velen, denk ik, van ons "natte neuzen" klachten! 😂
Daarom vond ik het leuk om hier eens wat mee te doen.
Jaren geleden heb ik dit zakdoekmapje al eens een paar keer gemaakt met gewone stoffen zakdoeken maar sinds de laatste jaren wordt dit afgeraden en de papieren zakdoek geadviseerd. Geen probleem, dat laat ik beide aan jullie zien. Ik heb 2 smalle mapjes gemaakt met een stoffen zakdoek, dit is leuker om als cadeautje te geven denk ik zo. En op de vierkante kaart heb ik een vel keukenpapier in het mapje verwerkt, gewoon als een leuk grapje of een opkikkertje voor iemand die ziek is, het kan allemaal. Hieronder heb ik eerst wat foto's van de mapjes en daarna wat foto's van hoe de mapjes gemaakt zijn.






Leuk detail, ik heb uit het designpapier wat eikeltjes en blaadjes geknipt en deze verhoogd op de kaart geplakt. Ook heb ik 4 eikeltjes aan het uiteinde van het strikje op elkaar geplakt. De "splash" stempel heb ik met bruine inkt gestempeld en daar ook een blaadje en wat eikeltjes opgeplakt. Hier komt later nog een tekstje in.


Nu dan een korte uitleg over het mapje: Als eerste kies je een zakdoek of tissue uit dat je wil gebruiken. Deze vouw je als een muizentrapje op. Ik heb gekozen om deze ongeveer 4.5 cm breed te doen, maar dat is aan jezelf om te bepalen. Hierna heb ik een strook cardstock van 5 cm breed genomen ( een halve cm breder dan mijn tissue) en de lengte van een A4 of 30 cm. Deze lengte is ook variabel vanwege de zakdoek keuze die je maakt.




Op de foto hieronder is te zien dat ik de cardstock heb dubbelgevouwen (en de tissue ook...) Op één deel, aan de binnenkant van de tissue (zakdoek), plak je dubbelzijdig tape.


Daarna draai je de tissue (zakdoek) om en plak je aan beide zijden van de vouw, in het midden, dubbelzijdig tape.


Nu plak je eerst de binnenkant aan elkaar vast...

   
vervolgens plak je één van de buitenkanten vast in je cardstock en daarna de andere kant ook.



hierna kan je de buitenkant verfraaien met wat jij leuk vindt. Ik heb voor dit mapje gekozen om het op een vierkante "herfst" kaart te plakken.


Ik hoop dat ik jullie met dit mapje weer een leuk idee aan de hand gedaan heb en wens jullie veel plezier met het maken ervan. En natuurlijk hopen wij dat jullie de resultaten met ons delen op onze facebook pagina!
Voor nu creatieve groetjes,   Sonja.


Hieronder nog wat foto's van de producten die ik gebruikt heb...



ik heb de 'splash' stempel van de set links onder gebruikt.















 

2 opmerkingen: