Pagina's

woensdag 1 juli 2020

Planten Journal


Goedemorgen creatievelingen, het is gewoon alweer juli...  
en dus was het tijd voor een nieuwe sketch. 
Eentje waar we als designteam flink op hebben lopen zweten... 
er zijn er die er dan zelfs 3 uit de hoge hoed toveren en dan stiekem nog niet tevreden zijn ;)
Maar daar draait creatief bezig zijn toch helemaal niet om,  
het gaat niet om het perfecte plaatje maar om het proces. 
Haha als mijn kinderen dit lezen, liggen ze dubbel want die doen een 
creatieve opleiding en dat is een veel gehoorde kreet. 
Maar laten we eerlijk zijn, natuurlijk wil je een mooi resultaat maar het bezig zijn brengt bij mij zoveel ontspanning dat ik het perfectionisme beter kan loslaten. 
Ook een groot voordeel van journalen, dat is gewoon lekker voor jezelf en kan ik iedereen aanraden!


Een nieuwe hobby van mij is stekjes ruilen van planten en ik had nooit groene vingers hoor maar doordat ik meer tijd thuis was begonnen mijn planten het beter te doen en had ik opeens heel veel baby pannenkoekplantjes. Ook hebben we nu een heel klein moestuintje en als je wat paprika, tomaten, basilicumzaadjes strooit dan heb je opeens een heleboel plantjes. Ik ben nu een paar weken aan het ruilen, gewoon in mijn eigen woonplaats dus ik fiets de hele stad door, en heb nu opeens heel veel kleine mooie plantjes erbij. Hopelijk vinden ze mij net zo leuk ;)


Ik heb voor de sketch een voorpagina gemaakt voor mijn Planten Journal. 
Wat een superleuke bijpassende plaatjes zitten er in het papierblok en het journalblok.
Ik kan gewoon niet onthouden hoe de plantjes heten en welke verzorging ze nodig hebben, 
geloof me ik heb gewoon een mini cactusje vermoord doordat ik hem geen water meer heb gegeven 
dus ik moest wel iets verzinnen...
Ik ga in deze journal bijhouden welke plantjes ik heb en wil dan na een bepaalde periode weer een foto maken om het verschil ook in beeld te brengen.



Ik heb me voorgenomen om deze pagina's simpel te houden, anders hou ik het weer niet bij. Op de achterkant kan ik dan gewoon aantekeningen maken over hoe het gaat of wanneer die bloeit.
Ik heb net als bij de voorpagina met op kleur gemaakte modelling paste en een stencil een hartjes patroon aangebracht. Zoals je ziet heb ik vlekken gekregen en wilde ik ze al bijna in de prullenbak gooien maar ik bedacht me dat je er misschien niet zoveel meer van zou zien als ik er van alles op heb geplakt...


Hierna versier ik de pagina met wat golfkarton, washi-tape 
en plaatjes uit mijn favoriet papierblok met de plantjes...
Ik stempel wat verschillende vakjes waarin ik een fotootje kan plakken en in de vakjes wil ik opschrijven waar de plant gelukkig van wordt.


Misschien heb je het al wel eerder gezien dat ik deze kleurtjes erg mooi vind en het past ook weer zo mooi bij mijn mintgroene journal, kijk daar wordt ik nou happy van...


Hierbij ook nog even mijn ingevulde pagina's zodat je kan zien dat ie echt in gebruik is genomen.
Een klein fotootje van het plantje erbij zodat ik ook meteen zie om welke plant het gaat.
Ik zet op een bbq-prikker de naam van de plant en steek dat in het potje.



Creatieve en 'groene' groetjes, 


Ik heb de volgende producten gebruikt:









Geen opmerkingen:

Een reactie posten