Pagina's

maandag 6 juli 2020

Eenvoudige Vlinderkaart (deel 1)



Met deze kaart wil ik jullie laten zien dat je van restanten best een leuke kaart kunt maken, ook al kloppen de maten van die restanten niet helemaal. 

Deze kaart is opgebouwd met restanten cardstock en craftkarton. Alleen het gebloemde velletje was een heel velletje en komt uit een paperpad van 15 cm x 15 cm en de bovenste laag craftkarton was ook een heel A4 vel.

Zoals je kunt zien steekt de oplegkaart een stukje boven de basiskaart uit. Dit komt omdat de basiskaart een restant van een vel A4 cardstock uit mijn eigen papier voorraad was. Maar omdat ik de kleur zo mooi vond combineren met het gebloemde papier moest en zou ik dit stuk cardstock gebruiken als basiskaart. Omdat ik wel een rechthoekige kaart wilde maken, heb ik besloten dat de oplegkaart er dan maar bovenuit moest steken.


Uit een restant craftkarton heb ik 2 vlinders gestanst. Deze heb ik iets buiten de rand gestanst, omdat dit de kaart een open karakter geeft. Dit stuk craftkarton heb ik recht op het gebloemde papier geplakt.


Omdat ik dit nog wat saai vond om zo op de basiskaart te plakken, heb ik er nog een stukje craftkarton tussen geplakt. Ook dit is een reststukje en daardoor is het eigenlijk te kort aan de onderkant, maar dat misstaat niet. Het gebloemde papier heb ik schuin op dit reststukje geplakt.


Om de vlinders wat kracht bij te zetten, heb ik er een paar strass steentjes onder geplakt.


Van de basiskaart heb ik een heel smal strookje moeten afsnijden om de verhouding te waarborgen. Dit strookje heb ik in 6 stukjes geknipt en gebruikt om de hoekjes op te vullen.


Ook van het gebloemde papier hield ik een smal strookje over. Dit heb ik aan de binnenkant van de kaart geplakt. Gewoon voor de sier.


Het is een eenvoudige, maar stijlvolle kaart geworden. Bovendien maak je deze kaart vrij snel. Ik heb er geen tekst op gemaakt, zodat de kaart voor vele doeleinden gebruikt kan worden.


Creatieve groetjes van


Voor deze kaart heb ik de volgende producten van Craft Sensations gebruikt:







2 opmerkingen: