Pagina's

maandag 13 juli 2020

Magic Card met foto-tutorial



Hoi allemaal,

Mijn neefje is 14 en is gek op goochelen. Hij doet het ook heel goed op school en heeft afgelopen week een super rapport gekregen. Dat vraagt natuurlijk om een beloning, en als je 14 bent en een hobby hebt is geld de beste beloning ;-). Maar ik wilde niet zomaar geld geven, in plaats daarvan gaf ik hem een koekje van eigen deeg: ik maakte deze superleuke Magic Card! Hij was verbluft, en niet alleen vanwege het mooie bedrag dat hij van zijn opa, oma en tante kreeg. De kaart is eenvoudig om te maken. Wil je ook op een originele manier geld geven? Maak dan ook deze leuke Magic Card. Ik laat je zien hoe de kaart werkt: 


Voor mijn neefje, een stoere jongen van 14 en tenminste een kop groter dan zijn tante (ik) koos ik voor het blok met het jungle-thema. Dit blok vind ik prachtig van kleurstelling, en is ook heel geschikt om jongens- en mannenkaarten mee te maken. Op de foto hierboven zie je dat het geld nog boven op de linten ligt. Het papier met de tijgers vind ik super! 


Klap vervolgens de kaart dicht en op de foto hieronder zie je de achterkant van de kaart. Ik heb niets gestempeld, heb enkel met het papier en de kaartjes uit het blok gewerkt. Op de achterkant heb ik het papier voor zich laten spreken. De tekst komt van een kaartje in het blok. Ik stanste de tekst met een cirkelstans uit, en die heb ik vervolgens gemat op een iets grotere cirkel oranje cardstock. Vervolgens kleefde ik het geheel met 3D foampads in het midden onderaan de kaart. 


De volgende stap is om de kaart verder open te klappen, de kaart kan eeuwig rond geklapt worden. Ineens is het geld achter de linten, aan de andere zijde van de kaart. 


Klap weer dicht en...


...weer open. Het geld is nu op magische wijze verschenen achter de linten van het andere paneel! En dit kun je dus uren doen. Openen, geld zien, sluiten, weer openen, geld aan de andere kant zien etc. 


De kaart heeft verder niet veel nodig. Ik heb de voorzijde versierd met kaartjes uit het blok. Het kaartje: never give up vond ik heel toepasselijk. Mijn neefje doet het goed op school, maar het gaat nog wel wat jaartjes duren voordat hij uitzwaait. Opgeven is dus geen optie ;-)


Met letterstansen heb ik het woord 'hooray' gestanst en aangebracht op de kaart. Een paar steentjes bovenin en klaar is de kaart. 


Ik hoop dat jullie de Magic Card leuk vinden en misschien ook wel gaan maken als originele manier om geld te geven. Hieronder in het kort wat je nodig hebt en hoe je de kaart in elkaar zet. Helemaal onderaan de lijst met producten. 

Mocht je de kaart ook gaan maken, deel deze dan vooral met ons op onze Facebook groep 'Creatief met Craft Sensations en Art Sensations'. 

Creatieve groetjes,
Sandra 



Tutorial Magic Card

Wat heb je nodig? Zie foto hieronder: 
- 4 stukken cardstock van 10 x 15 cm (oranje en tijgerprint)
- 2 stukken cardstock van 9,5 x 14,5 cm
- 4 stukjes lint van ongeveer 20 cm
- dubbelzijdig tape, schaar, versiersels etc. 

NB: de stukken oranje cardstock worden gemat met de stukken cardstock met de tijgers en de groene achtergrond. Deze panelen worden de voor en de achterkant van de kaart. Als je het prettig vindt is het goed mogelijk om deze beide panelen vast zover klaar te maken, zodat ze later op de twee binnenste panelen gekleefd kunnen worden. 



Leg de linten als volgt op je werkblad (zie foto hieronder) en pak je panelen van 10 x 15 cm erbij die de binnenkant van de kaart moeten worden (in mijn geval: de tijgers tegen de witte achtergrond). 



Foto hieronder: 
Leg de stukken cardstock met de kant die zichtbaar moet zijn bovenop de linten. In mijn geval wil ik dat de tijgers zichtbaar zijn.
 Op de foto hieronder zie je dat alle stukken lint met dubbelzijdig tape worden vastgekleefd. 
NB: de linten van het linkerpaneel worden bevestigd op het rechter paneel, de linten van het rechter paneel worden bevestigd op het linker paneel. 
 Op de foto zie je ook dat je een ruimte tussen de panelen moet houden van ongeveer 2 millimeter. 


Kleef de linten dus vast, links op het rechterpaneel, rechts op het linkerpaneel.


En dan ziet je bouwpakket er als volgt uit - zie foto hieronder. Hierboven op worden simpelweg de voor en de achterkant van de kaart geplakt. Het is waar je de voorkeur aan geeft, aan hoe je de kaart wilt openen. Zelf heb ik het paneel dat de voorkant van de kaart is geplakt op het rechter binnen-paneel, en de achterzijde op het linker binnen-paneel. Maar dat kan ook andersom. Dan opent de kaart ook andersom. 



En tenslotte de gebruikte producten: 




13 opmerkingen:

  1. Hij is super, wat zal je neef raar opgekeken hebben, haha! Hij wist vast niet dat jij ook kunt goochelen.
    Dank je voor de tutorial, die onthouden we (op Pinterest)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig! Leuk dat je een puber van 14 versteld kunt laten staan!! 😝😂
    Bedankt weer voor de duidelijke uitleg.

    Groetjes
    Nicolette

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, ja, tegenwoordig laat hij ons eerder versteld staan. Gaat veel te snel allemaal ;-) Graag gedaan Nicolette!!

      Verwijderen
  3. Wat een leuke toverkaart. Moet ik zeker onthouden. Dank voor de duidelijke uitleg!
    xxx Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ga het proberen komende week, heb ook een jarige die graag geld wil

    groet, Bep

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk Bep! Ben benieuwd hoe 'jouw jarige' heeft opgekeken ;-)

      Verwijderen
  5. Hij is goed gelukt. De jarige zei.....huh, hoe heb je dit gedaan. Hahahaha

    groet, Bep

    BeantwoordenVerwijderen
  6. In welke action vind je die jungle dreams ? Ik vind hem nergens

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zit er al uren bij kom er niet uit🙈

    BeantwoordenVerwijderen