Pagina's

vrijdag 1 februari 2019

voorbeeld sketch challenge febr

Hoi allemaal

Vandaag gaat de nieuwe sketch van februari weer van start op onze facebook groep
En net zoals iedere maand heb ik ook deze keer een voorbeeld voor jullie gemaakt aan hand van de sketch.

Dit is de sketch van februari


En dit is mijn voorbeeld kaart geworden,
deze sketch biedt verschillende mogelijkheden ik heb er voor gekozen om de driehoekjes te verwerken als luikjes/deurtjes op de kaart.
Je kunt er ook voor kiezen om ze vast te plakken en bijvoorbeeld het rondje er los in te verwerken zodat je dat er uit kunt halen maar ik vond het op deze manier wel leuk


Als basis van de kaart heb ik gekozen voor kraft cardstock



Daarop heb ik gemat met wit linnen karton


Het design papier dat ik gebruikt heb komt uit deze paper pad serie
dit zijn pads van 15cm x 15cm
ik heb het paper pad "Dreamy blues" gebruikt






De tekst op deze kaart heb ik stempeld met blauwe inkt


En de stempel die ik gebruikt heb komt uit deze stempel serie
(set links onder)


Eigenlijk zit er onder aan deze stempel een afbeelding van een oog
maar omdat ik dat er niet echt mooi bij vind passen heb ik die van de stempel afgeknipt
als je dit heel voorzichtig doet kan dat geen kwaad en je kunt hem gewoon bij je stempel bewaren mocht je hem de volgende keer wel willen gebruiken dan leg je hem gewoon weer onder aan je stempel en kun je hem weer mee stempelen.

De takjes die ik rond gestempeld heb komen uit dezelfde stempel set deze heb ik iets gebogen op mijn clearblok zodat hij precies met de ronde vorm van de cirkel mee gaat.

De blaadjes en de blauwe besjes heb ik ingekleurd met de gel pennen





De deurtjes op de kaart heb ik gemaakt van Kraft cardstock en daarop heb ik wit linnen cardstock op maat gemaakt en met een embossingfolder heb ik daar relief in gemaakt.




Vervolgens heb ik gaatjes gemaakt in de deurtjes en daar eyelets in gezet en tot slot er een blauw lint doorheen geregen.



En toen mijn favoriete onderdeel van de kaart...
de bloemetjes maken

Allereerst heb ik de takjes gemaakt
 voor de takjes heb ik de takjes stempel + cutting die gebruikt uit deze serie
Deze heb ik gestempeld met bruine inkt op kraft papier en daarna met de cutting die uit gestanst.




Voor de bloemetjes heb ik stempels gebruikt uit deze stempel serie
(middelste stempel set van de bovenste rij heb ik gebruikt)





ik heb de losse bloemen stempels gebruikt
deze heb ik gestempeld op wit linnen cardstock met de dezelfde blauwe inkt als die ik gebruikt heb voor de tekst.
de bloemetjes heb ik daarna uitgeknipt en de blaadjes verder ingeknipt naar het hartje van de bloem toe.
Dat doe ik omdat ik ze daarna mooier op kan bollen met een bol pen.
knip je ze niet verder in dan blijft je bloem veel platter en vormt hij niet zo mooi.

Ik heb een kort filmpje gemaakt waarin ik laat zien hoe ik deze bloemen maak 
dit filmpje vindt u op mijn you tube kanaal 
(klik op het youtube logo om naar het filmpje te gaan)





Tot slot heb ik de bloemen afgewerkt met een klein strass steentje 
uit de craft bottles 







Mochten jullie het nu ook leuk vinden om mee te doen aan de sketch challenge dat kan
ga dan naar onze facebook groep "Creatief met Craft Sensations"
Daar vind je alle verdere info over de sketch en iedere maand verloot Craft Sensations een fantastisch prijzen pakket onder alle deelnemers die hun kaart in het daar voor bestemde album hebben gezet..
En ik kan je verklappen de prijs is echt de moeite waard om mee te doen ;)

 Hopelijk zien we jou creatie aankomende maand in het album staan.

Mocht je vragen hebben over de sketch stel ze dan gerust in het forum van de facebook groep.

Een hele fijne dag nog!!

Groetjes




9 opmerkingen:

  1. Pfjieuwww daar ga ik van de week eens rustig voor zitten,dat word een hele uitdaging maar ach, we blijven mooi van de straat toch?! Bedankt voor het mooie patroon! Lieve freubelgroetjes, Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. in het vorige blog bericht staat de uitleg hoe ik deze kaart gemaakt heb misschien dat dat je wat kan helpen bij je uitdaging ;) veel knutsel plezier alvast!!
      Groetjes Sandra

      Verwijderen
  2. Wauw wat een mooie kaart en zo duidelijk uit gelegd
    Dat wordt weer een hele uitdaging om deze maand mee te doen
    Echt een hele leuke schets dus ga weer mijn best doen

    Groetjes Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Annke, in het vorige blog bericht staat ook een uitleg van hoe ik de kaart gemaakt heb misschien dat dat je iets kan helpen bij je uitdaging ;) Veel knutsel plezier!!
      Groetjes Sandra

      Verwijderen
  3. Wat een gave kaart en wat vin ik het jammer dat de challenge op FB zit...ik heb heel wat blogdinnen die daar ook niet op zitten!!

    xxIrene

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Irene, Omdat de meeste dames lid zijn van facebook hebben we daar destijds voor gekozen maar ook al heb je geen facebook dan kun je wel mee doen dan zou je je kaartje naar ons mogen mailen en dan zetten wij het kaartje in het album op facebook erbij ons email adres is craft.sensations.dt@gmail.com Groetjes Sandra

      Verwijderen
  4. Ik vind op de fb pagina niet waar je inzending kan posten ?
    En je moet eerst daar kunnen posten
    Eer je uw link kan kopiëren en op blog zetten. Dus kan geen weg ? Grtjes

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Darline je kunt je kaart posten op deze facebook groep https://www.facebook.com/groups/craftsensations/?ref=share

    BeantwoordenVerwijderen