Pagina's

donderdag 14 februari 2019

Diamond fold card



Het patroon van deze kaart blijft een leuk patroon om mee te werken. In het verleden heb ik dit patroon al regelmatig gemaakt alleen heb ik nu 
de bestaande maten van het patroon wat veranderd zodat ik mijn kaart iets groter kon maken.
Doordat het papier zulke vrolijke kleurtjes heeft heb ik de kaart verder niet te druk gemaakt en de print van het papier eigenlijk zijn werk laten doen.
Ga je hier nog van alles op plakken dan valt dat vaak weg tegen tegenover de print en dat is zonde of het word heel druk op je kaart waardoor het heel rommelig wordt.
Dus less is more vandaag ;) 

De basis kaart heb ik gemaakt met gekleurd papier uit het dit blok
ik heb daarop gemat met wit metalic papier



en het design papier gebruikt uit het paper pad "Wonderful Brights"



De poesjes komt uit deze leuke stempel serie




Ik heb de poesjes gestempeld op design papier en daarna bewerkt met zwarte embossing poeder zodat de lijnen mooi zwart en duidelijk op het papier komen te liggen.
Doordat ik ze op design papier gestempeld hebt hoef ik ze niet in te kleuren en heeft het toch een leuk effect.


De vier hoeken van de kaart die eigenlijk omvouwen die heb ik ook bewerkt met een stempel uit deze zelfde serie
Ik heb die gestempeld met de 3D pearl paint op deze manier komt het ook mooi op het papier te liggen 


Stempelen met pearl paint  kun je bijvoorbeeld doen door wat pearl paint op een craft sheet of glas plaatje te doen en dat opnemen met een dauber of stukje spons en dan te deppen op je stempel. pas wel op dat je niet heel de stempel vol sopt want dan word je afdruk niet mooi.
gewoon eerst even een paar keer proberen op een restje papier en als je door hebt hoe het het beste werkt dan pas op je kaart stempelen.



Dit is het patroon van de kaart, veel plezier bij het maken van deze kaart!!




Groetjes 

6 opmerkingen:

  1. Oooo wat is hij leuk Sandra!
    Dit model houd ik in gedachten...
    Less is more is toch wel jullie manier van freubelen en ik vind het wel een aangename....heb vandaag een kaartje op m’n blog geplaatst met al het papier van cs en in m’n achterhoofd het “less is More”...ik vind het ietwat TE rustig maar is misschien ook wennen... Ik steek in ieder geval steeds weer iets op van jullie berichten, nu ook met het stempelen op dessinpapier, wat slim én mooi!! Fijne donderdag en lieve freubelgroetjes, Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die poesjes heb ik dus wel, hahaha.
    Leuke kaart weer, frisse kleuren.
    Volgens mij zit er in mijn "oude doos" nog ergens zo'n mal.

    Groetjes, Bep

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je hebt een leuk speels kaartje gemaakt, dankjewel voor het patroon.

    BeantwoordenVerwijderen