Pagina's

woensdag 20 november 2019

Journaling - Gast DTer Ellen



Ik vind het superleuk om gastdesigner te zijn voor Craft Sensations en ben dan ook heel blij met het pakketje dat ik heb ontvangen om twee projecten mee te maken en aan jullie te mogen laten zien.
Zoals jullie weten ben ik dol op stempels dus ik ben dan ook heel blij met de nieuwe journal stempels. Deze keer wil ik je graag laten zien hoe je een journalpagina kan opbouwen. Ik start met het maken van de achtergrond waarbij ik gebruik maak van aquarelverf en stempels.


Met een stencil en wat Gesso breng ik vervolgens een patroon aan op deze pagina. Van het mooie papierblok kies ik een mooi velletje met vlinders uit om pockets (zakjes) mee te maken, ik knip gewoon de vorm en grootte uit die ik mooi vind en plak het aan de randen vast op de pagina. De pockets geven een leuk effect en zijn ideaal om allerlei spulletjes in te stoppen. 


Ik heb een snijplank getekend op een vel papier en uitgeknipt. Hierop staat het recept van pompoensoep, die in deze week op het menu staat. Ik maak een gaatje bovenin en doe daar een lintje door. De snijplank steek ik in de pocket.  Ik maak een tag zodat die in de andere pocket kan. Hierop gebruik ik de stempel met de hokjes waarvan ik een tragger maak waarin ik per dag kan bijhouden of ik gezond bezig ben geweest. Zo noteer ik daar of ik voldoende water, groenten en fruit heb gehad. Je kan hier natuurlijk van alles voor bedenken, misschien wil jij bijhouden of je genoeg slaap hebt gehad. 
Ik heb wat vlinders op papier gestempeld en ingekleurd met aquarelverf en opgeplakt. De dagstempels gebruik ik om een weekmenu te maken, zodat ik weet wat we op welke dag gaan eten en welke boodschappen ik daarvoor dan moet gaan halen. De randen werk ik af met washi tape, daar kan je nooit genoeg in huis van hebben, toch? 
Ik hoop dat ik jullie geïnspireerd heb en je weer je leuke journal te voorschijn haalt om er zelf mooie pagina's in te maken, laten jullie zien wat je hebt gemaakt?



     

Hieronder volgen de producten die ik heb gebruikt:







9 opmerkingen:

  1. Wat een leuk idee.zijn die sticker op het groene vel nieuw??die hebben we hier nog niet gehad.erg leuk gr karen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb geen stickers gebruikt, bedoel je de groene plannerset? Dit zijn stempels met een snijmal en embossingmal. Superleuk 😁

      Verwijderen
  2. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen