Pagina's

vrijdag 15 oktober 2021

Travel Journal Setje

  

HI allemaal, 

Vandaag heb ik een klein travel journal setje gemaakt. Het pakketje is maar 6x9.5cm en past dus gemakkelijk in je handtas. Je kan er net in doen wat je zelf wilt, ik heb er enkele kaartjes uit het het journaling Designpad in gedaan. Maar ook losse blanco kaartjes en tickets heb ik er nu even in gedaan. Als je onderweg iets tegenkomt dat je wilt bewaren dan stop je dat er ook gewoon bij. De rest gebruik je om onderweg wat dingen op te schrijven en dan kan je dat later weer verwerken in je journal. Of je gebruikt het voor 1 dagje weg... mogelijkheden genoeg, want je kan er natuurlijk van alles in stoppen of bewaren. 
Het setje is 2cm dik, dus je kan behoorlijk wat verzamelen.


De tekst ook uit het designpad vond ik wel toepasselijk bij een reissetje. Het geheel wordt door craftcord bij elkaar gehouden.


Als je het open maakt zie je een blanco kaartje bovenin, hier ga ik mijn naam noteren of de desbetreffende datum.


En hier zie nog de gehele inhoud van het pakketje... 


Ik heb voor dit projectje maar heel weinig materiaal gebruikt, de journaling Designpad is vrij compleet en je hebt er weinig meer dingen voor nodig. Maar ik plaats onder de tutorial het overzicht.

Liefs,


Tutorial:

Neem een stuk cardstock of  kraft van 6x26cm


Ril de lange zijde op 3-5-14.5-16.5cm. Vouw alles naar binnen.


Dan neem je 2 stukken cardstock of kraft van 4x4cm, ril deze op 1-3, draai een kwartslag en weer rillen op 1. De hoekjes met een kruis mogen eruit.


Ik knip de hoekjes schuin weg


Op het tussen stuk van 9.5cm plaats ik aan de buitenkant een stuk craft cord, dit wordt de sluiting.


De buitenzijde kan nu worden voorzien van designpapier, 0.5cm kleiner.


De kleine zijkantjes kunnen op de flapjes worden voorzien van tape en in het midden designpapier.


Deze lijm ik aan de binnenzijde onder aan vlak 9.5cm, zie foto


Dan ga ik de binnenkant bekleden met designpapier.


En kan de rest van het bakje worden gelijmd.


Dan is dit het eindresultaat.


Dicht ziet het er zo uit.


Voor de inhoud neem ik het onderstaande uit het Journaling Designpad en de rest maak ik van restjes designpapier. De basis is nu af en kan worden versierd.


Dit is mijn buitenkant geworden.


En dit de binnenkant.


Gebruikte materialen Craft Sensations:

Journaling Designpad


Kraft


Craft cord

3 opmerkingen:

  1. Weer zo'n leuke. Dank je. Eens kijken of ik nog designpapier heb... πŸ€£πŸ˜‚

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Clarification post! I really like and appreciate your efforts, thank you for sharing useful knowledge about blog strategy I heard I like

    αž€ាαž›េαž„αž ្αž‚េαž˜αž”ាαž‰់ត្រី​ How To play game fishing

    https://ufa88incombodai.blogspot.com/
    https://happyufa88gameonline24h.wordpress.com/

    BeantwoordenVerwijderen