Pagina's

vrijdag 6 augustus 2021

Up above in the clouds

 


Hi allemaal,

Ik heb vakantie!! Dus even een klein projectje... alhoewel er zit wel iets verrassends in... Nieuwsgierig geworden lees dan gauw verder!

In het blok "Nature vintage" zitten mooie afbeeldingen van vlinders in en deze wilde ik echt een keer gebruiken... de tekst op de washi tape vond ik er wel mooi bij


De achtergrond heb ik zelf gemaakt, met een stencil en deco glue, daarna gekleurd met de metallic verf. De randen heb ik met glitter flakes bewerkt en natuurlijk dezelfde kleur pailletten gebruikt.


Hieronder zal ik mijn werkwijze plaatsen samen met een overzicht van de gebruikte materialen.

Liefs Bianca.


Werkwijze:

Ik begin met een basis witte kraft van 21x15cm en vouw dit dubbel.


Dan neem ik een stencil, decoglue en een stuk zwarte kraft van 10x14.5cm


De hoeken smeer ik in met deco glue gloss, het midden laat ik vrij.


Dan laat ik het goed drogen.


Hieronder zie het resultaat van het drogen.


Ik neem 2 kleuren metallic verf en druppel er wat water in.


Met mijn vingers smeer ik het op het papier. het gedeelte met lijm pakt geen kleur, dit geeft een mooi effect.


Als de verf droog is bewerk ik de randen met dezelfde lijm.


Strooi daar glitter flakes over, dit kan ook met gewone glitters!


Dan is dit het eind resultaat:


In het blok zitten leuke vintage plaatjes voor achtergronden te maken, deze knip ik uit.


De rondjes aan de linker zijde heb ik eerst met een gaatjes tang geknipt en dan de rest uitgeknipt. De randen zijn bewerkt met inkt. Het blauwe strookje heb ik niet gebruikt.


De vlinders heb ik ook uitgeknipt.


Het zwarte bakers twine gebruik ik zonder gouddraadje, deze is gemakkelijk te verwijderen.


Leg het neer zoals ik het mooi vind, nog enkele pailletten erbij. Als ik tevreden ben ga ik alles lijmen.


De tekst van de washi tape scheur ik en plak ik op het achtergrondje, het touwtje knop ik erom heen met een strikje.


De vlinder lijm ik met 3d tape onder de vleugels en lijm op het lijfje op de kaart.


Alles gelijmd en dan is dit het eind resultaat:


Gebruikte materialen van Craft en Art Sensations:

Designpapier

Kraft


Stencils


Deco glue


Spatel


Metallic verf


Glitter flakes


Washi tape

Sequins


Geen opmerkingen:

Een reactie posten