Pagina's

vrijdag 19 maart 2021

Loaded envelop "Shabby Chic"

  


Hi allemaal,

Ik heb deze keer weer eens een loaded envelop gemaakt. Ik zag het nieuwe blok "Shabby Chic" van Craft Sensations en dacht meteen aan een loaded envelop...

Er zijn veel verschillende manieren om een Loaded envelop te maken, maar ik vind deze persoonlijk wel het leukst. Het is een grote pocket waarvan het midden is opgekruld, voorop zit een kleinere pocket en zelfs ook een pocket op de achterkant. Volop ruimte om te vullen met leuke dingen. 

Op de kleine pocket voorop heb ik 3 kleuren kant geplooid. Een afbeelding met een tekst op washi tape toegevoegd, met eronder een stukje ribbelkarton. Als laatste ook een knoopje met strikje en een strass steentje erbij gelijmd.


In de voorste pocket zit een gematte afbeelding met een doily ertussen op een ijslolly stokje met de tekst Forever Friends, de tag ernaast zit in de grote pocket.


Ook de achterkant mag gezien worden, de grote tag is te gebruiken om een brief te schrijven naar de ontvanger.


Naast de afbeelding op een ijslolly stokje heb ik een kaartje, met een beschermengeltje met door de blister een kantje en een strikje, gestopt. Rechts boven in de grote pocket heb ik 3 tassels gemaakt die door een eyelet zijn gehaald.


In de grote pocket heb een pin wheel en een gehaakte doily met een vlinder op een rietje toegevoegd.


Ik had nog een hoedje liggen, deze heb ik ook op een rietje bevestigd en in de kleine pocket gestopt.


Er kan nog veel meer in, maar heb er nog geen bestemming voor, dus kan later altijd nog dingen toevoegen. De achterkant heb ik ook voorzien van een pocket waar 2 labels in zitten. Hiervoor heb ik een kraft zakje gebruikt.


Ook hier heb ik een tekst van washi tape gemat op kraft.


Dit was mijn loaded envelop, ik zal hieronder de tutorial plaatsen en een overzicht van de gebruikte materialen.

Liefs Bianca


Tutorial:

Neem een A4 kraft of cardstock en ril beide lange zijdes op 1-2-3cm.


Dan van onderen rillen op 9.5cm.


Aan beide zijdes knip je ter hoogte van de horizontale rillijn een beetje schuin tot de 3e rillijn in.


Ik draai het kraft om, zodat de mooie kant naar onderen ligt en vouw nu de rillijnen als een harmonica. De randen voorzie ik van tape, zie foto.


Dan neem je een stuk kraft of cardstock van 14.5x19.5cm en snij in het midden van bovenaf ongeveer 5.5cm in.


Hou je van vintage, dan is nu het moment als alles te distressen.
Plak nu het ingesneden stuk kraft tegen de bovenste rand aan.


De onderste helft kan naar boven worden geplakt.
De basis is nu klaar en kan worden versierd.


Ik begin met de grote pocket te bekleden met designpapier, zodra het designpapier vast zit, knip ik het papier weer in.


Met een penseel rol ik het ingesneden stuk om.


Omdat je nu de binnenkant ziet, bekleed ik die ook met designpapier.


Ik vind vaak de randen van kant niet mooi om te laten zien, dus die lijm ik aan de achterkant van het designpapier vast. Ik heb deze keer het kant geplooid aan gebracht (door op de achterkant over de hele breedte tape aan te brengen kan je het kant heel gemakkelijk laten plooien).


Dan lijm ik het designpapier vast op de voorste pocket.


Ik ga tassels maken, maar je kan hier ook werken met kraaltjes of bedels, daarvoor maak ik rechts bovenin een eyelet. Dit hoeft natuurlijk niet.


Nu ga ik de achterkant afmaken. 
Als je tussen je rollen washi tape kijkt zie vast leuke teksten.


Deze zijn leuk om te matten en dan bij een afbeelding te plaatsen


Ook hier wil ik de uiteindes van het kant wegwerken achter het designpapier en ik wil de afbeelding op een bepaalde hoogte hebben. Dus plaats ik eerst de afbeelding in het midden van het kant.


Lijm het op het designpapier en maak het vast aan de achterzijde.


Ik plak eerst een nog een kraft zakje eronder en plak dan het geheel op de basis.


Van het designpapier snij ik nog 2 labels voor in het kraft zakje.


3 strass steentjes in het hoekje en de achterkant is klaar.


In het designblok zitten leuke afbeeldingen, maar deze schuiven net iets te ver in de pocket, dus maak ik er een ijslolly stukje eraan. Deze stempel ik met een leuke tekst. 


Ik mat 2 afbeeldingen op kraft en plaats een doily samen met het stokje ertussen, strikje eronder een een leuk element voor in je loaded envelop.


De voorste pocket heb k ondertussen ook versierd, ook hier weer een stukje washi tape gebruikt.



Ik heb enkele stansjes uitgedraaid om te gebruiken voor de inhoud.


Ik heb ooit met een swap een gehaakte doily gekregen, zo leuk om te gebruiken!
Dit element heeft geen voor of achterkant, kan dus beide zijdes gebruikt worden. Ik heb een split pen door de bloem, rietje en de doily gedrukt en aan de andere kant de 2 rondjes.


Dan de splitpen gesplit en daarop de vlinder geplakt.


Ook wil ik een pin wheel maken. Hiervoor neem ik dubbelzijdig designpapier van 8x8cm en ril de 2 diagonale lijnen.


Inknippen tot 1cm van het midden. Ook zet ik 4 puntjes, zie foto.


In het midden en van de puntjes maak ik gaatjes.


Splitpen er door, ook door het rietje en het is klaar. Wil je nou dat ie echt ronddraait dan moet je tussen het molentje en het rietje nog een kraaltje stoppen,


Ik heb nog een hoedje liggen die ik leuk vind om erbij te stoppen. De kleur is niet helemaal goed, maar deze ga ik bewerken met gesso, verf, wax en inkt. Om het hoedje leuk te kunnen bevestigen op het rietje snij ik een rondje en deze lijm ik op de achterzijde van het hoedje met het rietje ertussen. Op het rondje plaats ik nog een bijpassende stempel.


Hier heb ik alle 3 de elementen bij elkaar.


In het designblok zat ook een grote afbeelding, deze mat ik op kraft en op de achterkant plaats ik lijntjes papier. Natuurlijk een beetje vintage gemaakt.


Ik heb ook een engeltje op een blister erbij en dan vind ik de inhoud wel voldoende, zodra het een bestemming heeft dan kan ik nog dingen toevoegen, bijvoorbeeld reep chocolade, thee enz.

Wel ga ik nog 3 tassels maken voor door de eyelet. Ik gebruik voor de witte het bakerstwine, maar haal het gouddraadje eruit.


Neem een strookje van ongeveer 4 cm en wikkel het touw +/-15 keer erom heen. Ik zet een pijltje waar ik begin en eindig, zodat de uiteindes aan dezelfde kant zitten.


Haal door de bovenkant een stuk touw van +/- 25cm en knoop dit vast.


Schuif het van het karton.


Knip de onderkant door.


Wikkel bovenin 2 of 3 keer een stuk touw rondom het trosje en knoop dit vast.


Knip de touwtjes een beetje gelijk.


Pluis alle touwtjes uit.


Ik maak er 3 in verschillende kleuren.


Haal het door de eyelet.


Bepaal de hoogte en leg een knoop in alle 3 de touwtjes., zodat ze niet meer door de eyelet kunnen.


Een leuk gevuld geheel is het eindresultaat:


Gebruikte materialen Craft Sensations:

Designpapier, zie links bovenin.


Kraft.


Tekststempel, zie je links onderin.


Stempel bloem, zie je rechts bovenin.


Snijmallen, links onderin en in het midden onderin.


Snijmal, zie je rechtsonderin.


Strass steentjes.


Washi Tape


Bakers twine


Knoopje.


IJslolly stokje


Overige materialen:
  • Rietjes
  • (Gehaakte) doily's
  • Kant, ribbelkarton, splitpennen en eyelets
  • Kraftzakje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten