Pagina's

donderdag 22 augustus 2019

zelf gemaakte jam in leuke gepimpte potjes

Hoi allemaal

vandaag eens geen kaartje van mij maar ben ik met iets heel anders aan de slag gegaan.
In mijn tuin heb ik hele grote pruimenboom staan die bomvol met mooie donkerblauwe pruimen hangt. In eerste instantie wilde ik er niks mee doen en voerde ik pruimen wat op aan de beestjes maar het zijn er zo ontzettend veel dat ik toch maar besloten heb om verschillende soorten jam te gaan maken.




De jam die ik nu gemaakt heb is pruimenjam met sinaasappel en kaneel, de eerste potten zijn iets te dun geworden om op brood te doen maar dan is hij ook super lekker door de yoghurt of vla.
Met de 2de ronde was mijn jam wel goed maar ja ik heb zoveel pruimen dat echt niet alle jam zelf ga bewaren.
Gelukkig zijn er veel mensen die dol zijn op eigen gemaakte jam dus kom ik wel van mijn potjes af en natuurlijk is dat ook leuk om kado te geven alleen vond ik de potten om ze zo weg te geven wel een beetje saai en dacht ik dat moet vast leuker kunnen.

Ik ben mijn knutsel kasten ingedoken en heb eens goed tussen het Craft Sensations materiaal gezocht wat ik daar allemaal nog kon vinden, gelukkig heeft CS een groot assortiment en niet alleen voor kaarten maken. Zo kwam weer de deco fabrics tegen, leuke stofjes in leuke vrolijke printjes ideaal om de deksels van de jam potjes leuk mee te versieren, een deco lintje uit de nieuwe serie er rond en het staat al meteen een stuk gezelliger.




Maar ja als je verschillende smaken jam gaat maken is het ook wel handig te weten in welke pot welke smaak zit dus heb ik zelf etiketten gemaakt,
Ik heb een wit A4 vel linnen cardstock gepakt, daar heb ik de ingrediënten op geprint. aan de achterkant heb ik dubbelzijdig tape geplakt en daarna de vorm uitgestanst. 


tot slot heb ik met die hele kleine mini stempeltjes het etiket wat versierd, er zaten fruit afbeeldingen tussen dus die heb rond de tekst gestempeld in verschillende kleuren en zo heb je in een handomdraai toch nog leuke vrolijke jam potjes.
Deze zijn toch veel leuker om kado te geven! 

Maken jullie ook wel eens zelf jam?











5 opmerkingen:

  1. Lekker hoor, kan ik even langskomen voor een potje? Hahaha
    Leuke stofjes ook.

    groetjes, Bep

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja hoor Bep dat mag zeker kom maar langs hoor

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo gezellig! Leuk om te geven én te krijgen en nog erg lekker ook!
    Ja hoor, ik maak regelmatig jam van fruit uit mijn kleine stadstuintje, niet zulke hoeveelheden als jij, maar toch leuk en lekker om te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk idee , heb nog zélf gemaakte koning zonder labels !!
    Meteen eventjes aan de slag , bedankt voor je tip
    Groetjes Epie

    BeantwoordenVerwijderen