Pagina's

woensdag 28 september 2022

Sea mini-album

 

In mijn zomervakantie ging aan de slag met het maken van een album en toen had ik de smaak zo te pakken dat ik die ook in het mini wilde maken, wat een schattig formaatje is het geworden he?

Het is zo leuk om een zelf een album te maken 
en nog leuker om het daarna te vullen met plaatjes en/of foto's.
Ik had nooit verwacht dat ik dit zou kunnen hoor dus als het je ook leuk lijkt, kijk wat filmpjes op Youtube en ga het gewoon eens proberen. Ik geef hieronder alleen een korte uitleg.


 
Best een beetje trots dat ik dit gewoon heb gedaan en blij met het resultaat ;)




Korte uitleg kaft met karton gemaakt (bv vd achterkant van een papierblok)
* 3,5 x 3,5 inch voor de voor- en achterzijde
* 3,5 x 1,25 inch voor de rug
Deze beplak je dan met cardstock. Ik heb het karton op cardstock gelegd met een kleine ruimte tussen de voor- en achterzijde en de rug en ruimte eromheen. 
En dan plak je de randjes netjes over het cardstock heen.
Om de bladzijden straks in het album te kunnen plakken maak je een soort harmonica, dit kan je echt het beste even op een filmpje kijken, lastig om zo uit te leggen.

De bladzijden voor in het album:
* snijd cardstock in 6 x 6 inch, vouw dit naar beide kanten zodat je 4 vierkanten krijgt en dan snij je 1 vouwlijn in tot het midden. Je vouwt de flappen allebei naar een kant zodat het een boekje wordt. Aan de bovenzijde is 1 kant dan nog dicht, dit wordt een pocket.



Je kan nu op allerlei mogelijke manieren deze pagina's verder afmaken en zoals je op de foto's wel kan zien heb ik bijvoorbeeld een extra flapje op een pagina gemaakt, op een andere een strookje geplakt zodat je weer een soort pocket krijgt waar je weer een fotootje in kan steken.
Ook maakte ik nog een Z-folder van 2 x 6 inch en die ril je op 2 en 4 inch waarna je het vouwt tot een Z-folder. Ik beplak een pagina met een strookje waar deze Z-folder weer achter gestoken kan worden.
Op de voor en achterzijde maak ik nog een inkeping met een punchmaker en knip ik de zijkanten af zodat je een soort tabje krijgt.


Ik hoop dat ik jullie heb kunnen inspireren tot het maken van een mini-album, deel je ook jouw album op onze Facebook-groep?

Hartelijke groetjes,


Producten Craft Sensations:













Geen opmerkingen:

Een reactie posten