Pagina's

zaterdag 14 mei 2022

SOL Mei labelboekje

 

 Goede morgen,

afgelopen donderdag heb ik online een mini workshop gegeven. vandaag kun je dit nog eens rustig stap voor stap terug lezen. Ik heb heel veel varianten van het boekje gemaakt, deze is uit de oude doos, op de labels passen ook leuk pasfoto's van bv de (klein) kinderen. zo heb je al snel een leuk klein cadeautje.


Boodschappenlijstje:

design papier 30 cm x 30 cm

8 x cardstock 6 cm x 9 cm

8 paperclips, los haar elastiekje (hoeft niet per se)

stukje lint

basis gereedschap smal tape / lijm


De HINTS:

1] ril het vel van 30 x 30 op 7,5 - 15 - 22,5 cm

2] draai het vel een kwart en ril op 5 - 15 - 20 cm

                                    3]draai het blad om en vouw de 2 smalle delen naar binnen.



4] knip de middenlijn in tot het laatste blok zoals op de foto.



5] vouw dit deel dat nog vast zit dubbel, en zet het boekje rechtop.


6] vouw 1 kant zig-zag om en vervolgens de andere kant.



7] tape het deel wat dubbel valt vast met tape/lijm je kunt alleen de randen doen dan heb je een extra pocket of helemaal lijmen / tapen kan ook.


8] voorzie aan de linkerflap links en rechts een stukje tape verticaal aan linker en rechterkant en plak deze dicht.


9] doe hetzelfde aan de rechterkant. de basis van je boekje is nu klaar.



10] als laatste mag je van de stukjes cardstock labels maken naar wens, en de stukjes lint er aan vast zetten. Op facebook staat een oude foto van mij waarbij ik ook de paperclips heb gebruikt aan de kaartjes met een stukje lint eraan geknoopt.
Verder kun je hem naar eigen smaak versieren.

succes met het maken van de sol, je kunt tot 28 mei meedoen en dan maak je nog kans op een leuke prijs, zet het boekje wel even in het juiste mapje.

Groetjes Patricia





wat heb ik gebruikt:



































1 opmerking:

  1. Toffe SOL!!!!! :) 1 klein dingetje: Bij stap 2 moet het volgens mij 25 cm ipv 20 cm zijn.

    BeantwoordenVerwijderen